UWAŻNA NAMIĘTNOŚĆ - WARSZTAT DLA KOBIET

UWAŻNA NAMIĘTNOŚĆ - WARSZTAT DLA KOBIET

DATA: 10 lutego (sobota) 2018r., godz. 15:30-18:00

Co ma wspólnego mindfulness i intymność? Jak można zastosować ćwiczenia uważności w rozbudzaniu namiętności i seksie? Podczas warsztatu będziemy praktykować medytację mindfulness i rozmawiać o tym jak namiętność może być pięknym ćwiczeniem uważności. Powiemy trochę o 7 rodzajach kobiecego orgazmu i o tym dlaczego warto się na nich nie skupiać, ale warto poznać.

Będziemy aktywnie ćwiczyć mięśnie dna miednicy, które odgrywają kluczową rolę w powstawaniu doznań seksualnych. Ten ukryty w podbrzuszu mięsień łonowo-guziczny zwany również – od nazwiska twórcy ćwiczeń poprawiających jego kondycje – mięśniem Kegla, współuczestniczy w podtrzymywaniu macicy i kontrolowaniu pęcherza, wpływa również na doznania seksualne.

Proszę zauważ, że podczas naszego spotkania nie będziemy omawiać poszczególnych problemów związanych ze związkiem partnerskim i seksem, których możesz doświadczać. Znajdziemy jednak czas na podzielenie się swoimi odczuciami czym jest dla nas intymność i przedstawić sposoby na jej świadome rozwijanie i doświadczanie.

Kto prowadzi: 

ŚWIADOMY RUCH – CIAŁO BEZ KONTUZJI, UMYSŁ SZANUJĄCY GRANICE

ŚWIADOMY RUCH – CIAŁO BEZ KONTUZJI, UMYSŁ SZANUJĄCY GRANICE

WARSZTAT Z AKCJĄ CHARYTATYWNĄ DLA FUNDACJI CENTRUM PRAW KOBIET.

DATA: 24 lutego (sobota) 2018r., godz. 15:30-17:00

Zapraszamy na spotkanie z fizjoterapeutą Bartłomiejem Gajowcem, który opowie między innymi o tym czym jest ciało, dlaczego czucie i rozumienie ciała jest istotne oraz o tym jak praktykować ruch bez urazów. Przedstawi także fakty i mity dotyczące ćwiczeń ruchowych. W drugiej części spotkania Angelika Kucharska, nauczycielka jogi i mindfulness zaprosi nas do uważnego ruchu, w którym spotkamy się z pytaniami dotyczącymi szanowania i respektowania swoich granic.

Dochód ze spotkania zostanie w całości przekazany Fundacji Centrum Praw Kobiet, która zajmuje się udzielaniem pomocy kobietom, w szczególności tym doświadczającym różnych form przemocy. Poza doradztwem prawnym fundacja zapewnia pomoc psychologiczną, asystowanie kobietom w sądach i na policji, zapewnienie bezpiecznego schronienia, prowadzenie grup wsparcia i telefonu zaufania, a także pomoc socjalną i doradztwo zawodowe. Od października 2017r. fundacji zabrano dotacje rządowe.

ZAPRASZAMY NA SPOTKANIE Z OLEJKAMI ETERYCZNYMI (ESSENTIAL OILS)

ZAPRASZAMY NA SPOTKANIE Z OLEJKAMI ETERYCZNYMI (ESSENTIAL OILS)

DATA: 24 lutego (sobota), godz. 17:30 - 19:00

Czym są olejki eteryczne?

Dlaczego ważna jest ich jakość?

Jak bezpiecznie ich używać?

Jakie mają zastosowanie?

Czy naprawdę tak przepięknie pachną?

Tego wszystkiego dowiesz się na pierwszej, podstawowej lekcji o olejkach eterycznych.

Ajurweda - twoja droga do równoWAGI

Ajurweda - twoja droga do równoWAGI

DATA: 25 lutego (niedziela) 2018r., godz. 13.00 – 15.30

Czy słyszałeś kiedyś o ajurwedzie?

To najstarsza nauka o zdrowiu, która liczy sobie ponad 5 tysięcy lat! To właśnie z niej wywodzi się zarówno współczesna medycyna, jak i medycyna chińska. Starożytni Riszi wiedzieli, że warunkiem naszego zdrowia jest równowaga. Rozumiana wielopoziomowo. Dopiero, gdy osiągniemy harmonię na poziomie ciała, umysłu (również emocji), ducha i społecznym, możemy powiedzieć, że jesteśmy zdrowi. Ajurweda podkreśla również, że nie ma jednej, idealnej diety dla każdego. Jak wybrać tę optymalną dla siebie?

Zapraszamy na niedzielne warsztaty Karoliny i Macieja Szaciłło, twórców bloga www.medytujemy.pl i autorów m.in. bestsellera "Jedzenie, które leczy" w całości poświęconego kuchni zgodnej z zasadami tej najstarszej nauki o zdrowiu.

Co wejdzie w skład 2 - 2,5 godzinnego warsztatu?

  •  4 poziomy zdrowia
  •  6 poziomów choroby
  •  omówienie ajurwedyjskiej koncepcji 5 żywiołów oraz tzw. dosz - kapha, pitta, vata
  •  4 poziomy energii - jak w naturalny sposób można podnosić jej poziom 
  •  wpływ poziomu energii na naszą podatność na stres
  •  6 smaków i ich wpływ na nasze emocje - tutaj krótki pokaz, przygotujemy ajurwedyjską wodę ziołową
  •  krótka sesja pranajam ("technik oddechowych") i medytacja prowadzona

POWIĘZIOWA JOGA JIN W PIGUŁCE

POWIĘZIOWA JOGA JIN W PIGUŁCE

DATY: 26 i 28 luty oraz 5 i 7 marca (poniedziałki i środy), godz. 10.00 – 11.30

Cykl obejmuje cztery lekcje i zaplanowany jest jako całość. Zawiera: wprowadzenie do jogi jin, objaśnienie 16 podstawowych pozycji z ich wariantami, elementy autoterapii mięśniowo-powięziowej na piłeczkach, elementy medytacji uważności. Daje podstawy do samodzielnej praktyki.

Tematy poszczególnych zajęć to: otwarte biodra, elastyczny kręgosłup, otwarta klatka, zrelaksowana miednica.

POWIĘZIOWA JOGA JIN. Stres, traumy, przebyte choroby, kontuzje i związane z nimi emocje - zostają zapisane w ciele. Magazynem traum jest system powięzi, który przenika i otacza mięśnie, kości i organy wewnętrzne. Powięziowa joga jin jest metodą opracowaną właśnie pod kątem pracy z powięzią. Oprócz klasycznej jogi jin, obejmuje także rozluźnianie mięśniowo-powięziowe i mindfulness. Istotą tej odmiany jogi jest bezruch; poddanie się przyjętej pozycji i upływowi czasu. Mięśnie są rozluźnione, a oddech świadomy; blokady rozpuszczają się; miejsca zapomniane, odrętwiałe lub spięte wracają do życia. Zwiększa się świadomość ciała, a także elastyczność i zdolność do relaksu.

Agnieszka Czumaj – instruktorka powięziowej jogi jin i TRE ( w trakcie certyfikacji). Na ścieżce jogi ( hatha, kundalini) od 2003r.

MINDFULNESS – WPROWADZENIE I OTWARTA PRAKTYKA

MINDFULNESS – WPROWADZENIE I OTWARTA PRAKTYKA

DATA: 24 marca (sobota) 2018r., godz. 15:30-18:00.

„Stres jest częścią życia, ale nie znaczy to, że musimy być ofiarami potężnych sił działających w naszym życiu. Możemy nauczyć się pracować z nimi, rozumieć je i używać ich energię by rozwijać siłę, mądrość i współczucie. Aby zrozumieć jak działa uważność, wyobraźmy sobie, że nasz umysł jest powierzchnią jeziora albo oceanu. Dokładnie tak samo jak na oceanie, wiatry stresu i zmiany w naszym życiu podnoszą fale w naszych umysłach. Dzięki medytacji możemy w znacznych stopniu schronić się przed wiatrem pobudzającym umysł. Bo przecież nie zatrzymamy fal, ale możemy nauczyć się surfingu.”

autor: Jon Kabat-Zinn (wybrane fragmenty z książki Gdziekolwiek jesteś bądź)

Dla kogo:

  • praktykujesz mindfulness i chcesz pomedytować w grupie,
  • słyszałaś/eś o mindfulness i chcesz się przekonać czy to dla ciebie,
  • szukasz ukojenia od codziennej gonitwy myśli,
  • chcesz obniżyć poziom stresu,
  • chcesz poszerzyć swoją wiedzę na temat mindfulness i spróbować kilku medytacji.

Proszę zwróć uwagę na to, że warsztat nie jest formą psychoterapii, formą leczenia zaburzeń depresyjnych czy też silnych objawów stresu. Jednak znajdziemy czas aby dzielić się swoimi spostrzeżeniami i odczuciami po kolejnych medytacjach.

Kto prowadzi: 

Rodzinne wakacje z Samadhi Jogą

Rodzinne wakacje z Samadhi Jogą

24 czerwca - 7 lipca 2018 (2 tygodnie)

lub   24.06 - 30.06 (6 dób)

lub   01.07 - 07.07 (6 dób)

W programie oczywiście JOGA, a poza tym…

  • Konie,
  • kąpiele w jeziorze,
  • rowery,
  • wyprawy z przewodnikiem do Biebrzańskiego Parku Narodowego,
  • wizyta na farmie (spotkanie z krową, świnką, kozą, kurami...) dla dzieci i nie tylko,
  • spotkanie z Biebrzańską Wiedźmą,
  • wiele innych atrakcji… 

Można zabrać przyjaciółkę, męża, dzieci, kota, psa...

2 grupy: POCZĄTKUJĄCA i ZAAWANSOWANA

MIEJSCE: Zagroda Kuwasy – magiczne miejsce na Mazurach położone na obrzeżu Biebrzańskiego Parku Narodowego.

Zajęcia poprowadzą dyplomowane nauczycielki: 

Marta Haskins, Ula Kukulska, Magda Szast

W planie JOGA 3 razy dziennie: 

Codziennie przed śniadaniem: praktyka Jogi Vinyasy (zajęcia wzmacniające, rozciągające, energetyzujące, dla kręgosłupa. Różne poziomy! Dwie sale – możesz wybrać którą chcesz grupę – początkującą lub zaawansowaną.

Codziennie po południu: praktyka tematyczna, np. otwieranie bioder, joga dla kręgosłupa, joga czakr, doskonalenie pozycji…

Wieczorami: relaksacje, medytacje, pranayama ćwiczenia oddechowe, joga nidra.

TYDZIEŃ DLA CIAŁA I DUSZY

TYDZIEŃ DLA CIAŁA I DUSZY

wyjazd regeneracyjny

DATA: 14 LIPCA – 20 LIPCA 2018

Zapraszamy również początkujących joginów.

MIEJSCE: SIÓDMY LAS - to siedlisko zagubione wśród malowniczych wzgórz Kazimierskiego Parku Krajobrazowego. Wspaniały mikroklimat wsi Zawada sprawiał, że już w okresie międzywojennym rodowici mieszkańcy Kazimierza Dolnego właśnie tutaj zjeżdżali na letniska! 

Wokoło lasy, wąwozy, szachownice pól, a w powietrzu aromaty dzikich ziół. Z zachwytu nad tym zakątkiem Lubelszczyzny powstał koncept miejsca, w którym połączono piękno przyrody i siłę natury z tradycyjną architekturą domów i wnętrz, zdrową żywnością i pożytecznym spędzeniem czasu. Wszystko dla zregenerowania sił, odpoczynku, wyciszenia, nabrania pozytywnej energii.

Zajęcia poprowadzą dyplomowane nauczycielki:

Marta Haskins i Joanna Bierska

Sala do jogi:

Ćwiczyć będziemy w komfortowej, przestronnej Sali. Cała w drewnie z ogromnymi przeszklonymi oknami.

W planie JOGA 3 razy dziennie:

Codziennie przed śniadaniem: praktyka Jogi Vinyasy (zajęcia wzmacniające, energetyzujące na różnych poziomach).

Codziennie po południu warsztaty i zajęcia wg. Systemu Jogi w Życiu Codziennym:

  • Koncentracja i Medytacja,
  • Asany,
  • Zdrowy kręgosłup,
  • Praca z Czakrami,
  • Mantry i kirtany / z bębnem/,
  • Pranajama/ ćwiczenia oddechowe/,
  • Joga nidra - antystresowa relaksacja,
  • Hatha jogowe oczyszczające kryje.

Wieczorem: Joga relaksacyjna, wyciszenie, ćwiczenia oddechowe                                                                                                            

Kto prowadzi: