Joga Vinyasa Rozciąganie łączy w sobie  jogę vinyasę i  zestaw asan, służących rozciąganiu mięśni. Praktyka składa się z trzech części: pierwsza to ruch dynamiczny z oddechem - aby doświadczyć efektu  rozciągania, należy wcześniej  dobrze rozgrzać mięśnie i stawy. Druga część poświęcona jest pracy nad zwiększeniem zakresu ruchu, a także elastyczności stawów, mięśni i scięgien..  W ten sposób mamy możliwość rozciągnąć i wydłużyć nie tylko mięśnie otaczające nasze biodra, miednice, dolna część pleców, ale także tkankę łączną która otacza nasze stawy, zwiększając tym samym jej elastyczność. Ponieważ z wiekiem ta elastyczność tkanki łącznej zanika,  rozciąganie ma niesamowicie ważne znaczenie w zapobieganiu urazów i chorób stawów. Trzecia część ma charakter relaksacyjny, tym samym regenerujący, nie tylko nasz organizm, ale także system nerwowy.

Joga dla każdego, kto chce wejść w głębie własnego ‘Ja’. Równowaga zapewnia harmonię wewnętrzną, spokój psychiczny oraz piękno zewnętrzne, sprawia, że nasze ciało wygląda młodziej, jest silniejsze i elastyczniejsze, a umysł jest spokojny w każdej sytuacji. Znajdujemy ciszę i spokój w każdej Asanie (pozycji jogi) jak w życiu, w łatwiejszych i trudniejszych pozycjach jogi oraz uczymy się znależć tę harmonię równowagi w łatwiejszych i trudniejszych sytuacjach życiowych. Zajęcia Jogi Vinyasy Łagodnej zawierają:
  • Pranajamę (praca z oddechem nad energią życia)
  • Medytacje (inspirowane jogą Kundalini, Czakrami oraz Ajurwedą – Mother Maya)
  • Asany (pozycje ciała z Hatha Jogi oraz łatwe Vinyasy) 

To dynamiczna forma jogi, w której płynnie przechodzimy z jednej pozycji do drugiej. 

Nawet gdy zatrzymujemy się na kilka chwil, to nie zamieramy w bezruchu - porusza się nasza klatka piersiowa z oddechem, porusza się nasze ciało, gdy udoskonalamy i pogłębiamy asanę, przez naszą głowę przepływają myśli…

Vinyasa symbolizuje przepływ energii w przyrodzie, w której nieustająco zachodzą zmiany. Niektóre wielkie, inne prawie z niezauważalne: teraz jesteśmy w tym miejscu, ale za chwilę będziemy gdzie indziej. W czasie jogi uczymy się, by te przejścia były uważne, świadome.

Ruch staramy się zharmonizować z oddechem.

Cały czas pamiętamy też o intencji, w jakiej praktykujemy - wybieramy ją sobie na początku zajęć.

  • Na poziomie fizycznym Vinyasa wzmacnia i rozciąga mięśnie. Poprawia przemianę materii, rozgrzewa i pomaga w usuwaniu toksyn z organizmu.
  • Na poziomie psychicznym daje wewnętrzną równowagę, lekkość i energię.

Dzięki niej lepiej rozumiemy i łatwiej akceptujemy zmiany, które czekają na nas także, gdy już zejdziemy z maty.

Wszystkie zajęcia w Samadhi Joga prowadzimy przy nastrojowej muzyce.

Zajęcia płynnej jogi połączonej z oddechem w sali podgrzanej do 36-38 stopni. W ogrzanym pomieszczeniu poczujesz korzyści w całym ciele, detoksykację i wewnętrzne oczyszczenie z toksyn. Temperatura ułatwi bezpieczne i głębokie rozciąganie. Poczujesz równowagę, siłę i elastyczność w jednym. HOT FLOW to płynne sekwencje o zróżnicowanej trudności: wygięcia w tył, skłony w przód, skręty, otwieranie bioder, ramion, a na koniec Savasana (końcowy relaks). Pamiętaj, aby dobrze się nawodnić (osoby spóźnione nie zostaną wpuszczone). Zajęcia idealne dla każdego poziomu zaawansowania, również dla początkujących.

Zajęcia odbywają się w kameralnej grupie tylko dla kobiet. Vinyasa kobieca to łagodna sekwencja jogowych pozycji czyli asan połączonych z oddechem, dzięki którym dobrze poczujesz się w swoim ciele, zaprzyjaźnisz się z nim. Na zajęciach poruszymy wiele zagadnień związanych z subtelną anatomią naszego kobiecego ciała i jego naturalnych miękkich krągłości. Poprzez regularne wzmacnianie oraz świadome rozluźnianie mięśni dna miednicy działamy na obszar kręgosłupa lędźwiowego zapobiegając m.in. takim schorzeniom jak rwa kulszowa czy bóle krzyża. Praca z obszarem dna miednicy oddziałuje na resztę ciała – zwiększa się napięcie mięśniowe, sylwetka się prostuje, a organy wewnętrzne przestają być uciskane. To z kolei wpływa pozytywnie na nasze samopoczucie, sposób poruszania się, ale także działa profilaktycznie w przypadku takich schorzeń jak wysiłkowe nietrzymanie moczu, bóle kręgosłupa, PMS czyli napięcie przedmiesiączkowe, migreny i zaburzenia wzroku. Vinyasa kobieca uwzględnia specyfikę praktyki jogi w czasie miesiączki, ciąży, krótko po urodzeniu dziecka oraz w okresie okołomenopauzalnym, kiedy dokucza zmęczenie i rozdrażnienie.

Jak wyglądają zajęcia:

  • praca z ciałem: proste sekwencje asan (siady, skłony, skręty, pozycje stojące i odwrócone) z modyfikacjami w zależności od cyklu menstruacyjnego, ciąży i indywidualnych możliwości każdej z Pań
  • praca z oddechem i nauka synchronizacji ruchu z oddechem,
  • relaks: koncentracja, wyciszenie, medytacja, joga nidra czyli jogowy sen.

Nauczysz się akceptować swoje ciało - to, jak zmienia się wraz z cyklem menstruacyjnym, ciążą i wiekiem czy nawet porą roku i dnia.

Joga kobieca pomaga w rozpuszczaniu blokad emocjonalnych i wycisza a nawet neutralizuje napięcia. Harmonizuje przepływ energii w ciele i prowadzi do przywrócenia równowagi siły życiowej. Organizm odbudowuje swoją naturalną odporność, reguluje pracę układu hormonalnego, wzmacnia i usprawnia pracę narządów wewnętrznych, powracając do naturalnego dla siebie poziomu sił witalnych. Joga kobieca zwraca Cię na ścieżkę Twoich indywidualnych aspiracji i marzeń:)

Wyjątkowa aplikacja treningu jogowego dla kręgosłupa, likwidująca wady postawy, uciążliwe bóle pleców spowodowane pracą siedzącą, stojącą lub wymagającą ciągłego przemieszczania się, oraz wynikłe z powodu różnych urazów fizycznych i przebytych chorób. Joga dla kręgosłupa składa się z trzech elementów:

  • rozgrzewki, aktywującej spokojny oddech i powoli rozgrzewającej ciało
  • następnie treningu właściwego, skupiającego się na ćwiczeniach i asanach odpowiednich dla pracy z kręgosłupem, w tym terapeutyczne zestawy korekcyjne uelastyczniające kręgosłup, wzmacniające, kształtujące i jednocześnie nieobciążające go, a przywracające równowagę napięć mięśniowych, zwłaszcza pleców, ramion i brzucha
  • końcowej głębokiej relaksacji. 

Joga dla kręgosłupa jest treningiem dla osób potrzebujących odnowy kręgosłupa i ulgi w jego dolegliwościach oraz dla wszystkich tych, którzy chcą zadbać o kondycję pleców i przeciwdziałać niekorzystnym zmianom, które zachodzą w naszych kręgosłupach podczas codziennych czynności i pracy.

Jest to program ćwiczeń przeciwko bólom pleców, opracowany na podstawie wieloletniej współpracy i wymiany doświadczeń pomiędzy autorem systemu Joga w życiu codziennym, Paramhans Swami Maheshwaranandą, a zachodnimi lekarzami i fizjoterapeutami. Jest on cennym połączeniem wiedzy zachodniej z wiedzą i mądrością wschodu.Stopniowy system relaksacji, oddychania i ćwiczeń fizycznych jest pomocnym programem dla ludzi z bolącymi stawami, czy mięśniową nierównowagą spowodowaną przeciążeniem. Ćwiczenia systematycznie rozwijają mięśnie całego ciała, stosując relaksację, ruch oraz rozciąganie w zatrzymanych pozycjach. Praktyka asan dostarcza niezbędny zakres ruchów potrzebny do utrzymania dobrego zdrowia mięśni, wiązadeł, chrząstek i stawów, co jest istotne do sprawnego ich funkcjonowania.

Czy nie macie wrażenia, że czas przyspiesza, dni i tygodnie stają się coraz krótsze, a my coraz bardziej zestresowani? Joga pozwala nam odnaleźć poczucie „tu i teraz”, zakorzenić się w teraźniejszości. Nie zawsze mamy warunki do tego, żeby stanąć na macie, ale w każdej chwili życia oddychamy :-) I to właśnie oddech jest znakomitym łącznikiem pomiędzy ciałem a umysłem. Oddech jest w stanie w krótkim czasie, niemal natychmiast zredukować stres i zapoczątkować relaksację ciała i umysłu. Skutecznym sposobem relaksacji są także techniki wykorzystujące wizualizację, zaprzęgające do pracy naszą wyobraźnię. Relaksacji można się nauczyć i z pewnością wymaga ona treningu. Ukoronowaniem naszych starań może być stan medytacji, jeden z głównych elementów, a zarazem celów jogi. 

Na sesję Medytacja Oddech składają się:

  • Techniki oddechowe (elementy pranajamy)
  • Techniki relaksacji (trening autogenny Schulza, relaksacja Jacobsona i in.)
  • Medytacja z wizualizacją
  • Ćwiczenia bioenergetyczne (Lowen i in.)

Łagodne asany wzmacniające i rozciągające, ze szczególnym uwzględnieniem uważności na zdrowy kręgosłup. Praktyka rozpoczyna się i kończy medytacją mindfulness. Zapraszam osoby początkujące zarówno w jodze jak i mindfulness, a także tych, którzy szukają łagodnej praktyki w grupie. Godzina uważności, relaksu i zadbania o siebie.

Zajęcia obejmują:

  •  ćwiczenia dla mamy, umowżliwiające odzyskanie sił i energii, ale i rozluźniające i relaksujące ją
  •  techniki oddechowe
  •  gimnastykę maluszka rozwijającą jego koordynację ruchową
  •  elementy masażu Shantala dla niemowląt, który działa wyciszająco zarówno na mamę jak i dziecko i umacnia ich więź.

Na zajęcia przynieś kocyk/ ręcznik , zabaeczki, to co lubi twoje dziecko i dużo luzu ;)

Nie przejmuj się tym, że dziecko jest danego dnia marudne, ząbkuje, czy być może w polowie zajęć wypadnie mu drzemka. Karmimy na zajęciach kiedy chcemy, przewijamy, uspokajamy, usypiamy i w dowolnym momencie dołączamy do praktyki. Zajęcia poprowadzi Agata Zagórska - nauczycielka vinyasa jogi oraz jogi w ciąży i po ciąży, masażystka, instruktorka masażu Shantala, mama Gai i Mili. Mila będzie towarzyszyła jej na zajęciach.

Jeśli spytacie mnie o najprostszą definicję jogi regeneracyjnej, powiedziałabym, że to rodzaj uważnej jogi, podczas której mamy okazję przestawić się z trybu działania do trybu bycia. Bez ocen i analiz możemy po prostu doświadczać obecnej chwili, obserwować oddech, łączyć ciało, umysł i serce. Podczas godzinnej praktyki wykonujemy około 5, 6 pozycji, z wykorzystaniem wałków, kocy, kostek i pasków. Są to między innymi: delikatne skręty, skłony do przodu, delikatne wygięcia do tyłu, unoszenie nóg w górę z podparciem o ścianę. Joga regeneracyjna stymuluje układ immunologiczny, redukuje stres (a dzięki temu również pomaga w utrzymaniu optymalnej wagi), poprawia ogólny stan zdrowia i jakość życia. Jeśli doświadczasz szybkiego tempa życia, nie możesz uspokoić myśli, chcesz zredukować stres lub po prostu odpocząć na koniec dnia - warto sprawdzić czy to praktyka dla Ciebie.

Praktyka jogi podczas cudownego stanu ciąży pomaga kobiecie przejść przez ten okres w sposób bardziej świadomy i radosny, a stan ten sprzyjam.in. nawiązywaniu kontaktu z nienarodzonym jeszcze dzieckiem. Ciało kobiety staje się silne, bardziej elastyczne i otwarte, doskonale dotlenia się. Wszystko to sprawia, że poród kobiety regularnie praktykującej zazwyczaj jest szybszy i łatwiejszy. Asany otworzą i rozszerzą obręcz miednicy, uelastycznią ścięgna i stawy, przyniosą ulgę przy dolegliwościach ciążowych takich jak bóle kręgosłupa, opuchnięte nogi, a techniki oddechowe i relaksacyjne ułatwią kontrolę nad bólami stanami emocjonalnymi. Praktyki stosowane podczas zajęć mogą być wykorzystanie przy porodzie, ale też po przyjściu dziecka na świat, co pomoże pokonać stres i zmęczenie, odzyskać dobre samopoczucie.

Zajęcia obejmują:

  • Prenatalny flow,
  • łagodny, płynny ruch połączony z oddechem, poprawiający krążenie krwi i energii w ciele.
  • Praktykę asan - pozycji jogicznych i ich wariantów specjalnych dla kobiet w ciąży, wzmacniających i uelastyczniających mięśnie i ścięgna, otwierających ciało, ale również relaksacyjnych, rozluźniających je,
  • Pranajamę - techniki oddechowe dotleniające mamę i dziecko,
  • Medytację i koncentrację
  • praktyki wyciszania umysłu, koncentrujące go na “tu i teraz” , pobudzające uczucie więzi z dzieckiem,
  • Relaksację - praktykę Joga Nidry, która stanowi doskonały odpoczynek dla układu nerwowego, pomaga uzyskać stan równowagi i wewnętrznego spokoju.

Joga Hormonalna - to naturalna terapia wykorzystująca ćwiczenia jogi, odpowiedni oddech, koncentrację i relaksację, dzięki której można wznowić produkcję żeńskich hormonów.

Joga Hormonalna jest wskazana dla wszystkich kobiet szczególnie w wieku 30+, kiedy produkcja estrogenu naturalnie się obniża. Obniżony poziom hormonów ma wpływ na brak stabilności emocjonalnej, depresje, bezsenność, obniżenie libido, migreny, trudności w koncentracji i zapamiętywaniu, suchość pochwy, zaburzenia cyklu miesiączkowego oraz suchość skóry.

Joga Hormonalna pomaga także w leczeniu niepłodności i innych zaburzeń hormonalnych niezależnie od wieku. Ćwiczenia jogi hormonalnej oddziałują na całe ciało, ale w szczególności na: jajniki, przysadkę, tarczycę oraz nadnercza.

Przeciwskazania: ciąża, rak piersi (estrogenopochodne i inne hormonozależne), duże mięśniaki (konsultacja lekarska), zaawansowana endometrioza.

Dynamiczna joga, która silnie oczyszcza ciało i umysł z toksyn oraz spektakularnie wzmacnia i kształtuje sylwetkę. Wywodzi się z południowych Indii i jest jedną z najbardziej wymagających fizycznie odmian jogi, która obecnie cieszy się coraz większą popularnością na Zachodzie. Szczególną uwagę w tej metodzie zwracamy na połączenie oddechu z ruchem. W asanach zostaje się na 5 oddechów, a kolejność wykonywanych pozycji jest ustalona.

Wieczór to znakomity moment, aby zrelaksować zarówno swoje ciało, jak i umysł. Ciągły kontakt z urządzeniami elektronicznymi, a także stres, na który stale jesteśmy narażeni, zaburza naturalne wibracje naszego organizmu, zakłócając jego homeostazę, powodując niepokój, rozdrażnienie i w efekcie osłabiając nasze zdrowie. Dźwięk mis zbudowany w wielu tonów składowych znakomicie łagodzi te niekorzystne objawy. Jak piszą Halina i Marek Portalscy, pracownicy naukowi Politechniki Poznańskiej, autorzy udokumentowanej wieloma badaniami monografii dotyczącej mis dźwiękowych, „wieloton misy działa stymulująco na organizm, ponieważ jest dostrojony do jego częstotliwości rezonansowych i częstotliwości pewnych biorytmów. Chodzi tu o biorytmy krótkookresowe (na przykład rytm serca, rytm oddechowy, a zwłaszcza rytmy mózgowe) trwające od ułamka sekundy do sekund”. W tym procesie organizm sam z szerokiego spektrum dźwięku wybiera tony, które w danym momencie są mu najbardziej potrzebne. Udowodniono także, że pod wpływem słuchania dźwięku mis, częstotliwość fal mózgowych bardzo szybko przechodzi do stanu alfa (stan relaksu), a następnie do stanu theta (stan medytacji).

Podczas zajęć będziemy w pozycji leżącej słuchać dźwięku mis i innych instrumentów relaksacyjnych.

Pierwsza Seria Prowadzona (Primary Series Led Class)

Nauczyciel prowadzi poprzez całą Pierwszą Serię winjas asztangajogi w równym rytmie licząc oddechy. Sekwencja za każdym razem i wszędzie jest taka sama:

  1. Powitania Słońca (3-5 powtórzeń "A" i 3-5 powtórzeń "B")
  2. pozycje stojące
  3. pozycje siedzące
  4. odgięcia do tyłu
  5. pozycje odwrócone
  6. relaksacja 5-15 minut

Zajęcia przeznaczone dla osób dobrze znających kolejność ruchów przynajmniej Powitań Słońca. Oczywiście im lepsze opanowanie pozostałych asan i przejść, tym lepsza korzyść, gdyż zajęcia te służą nie nauce nowych pozycji, a ich utrwaleniu i nabraniu wprawy w płynnym przechodzeniu od jednej do kolejnej.

Obejmuje:

  • Kriyę - zestaw asan w określonej sekwencji,
  • Pranajamę - technikę oddechową służącą powiększeniu ciała pranicznego,
  • Mudry – pozycje dłoni zamykające obieg energii, Mantrę czyli Słowa Siły i Intencji,
  • Medytację składającą się z Mudry, Pranayamy i/lub Mantry mającą bezpośredni i dokładnie określony wpływ na umysł. 

Korzyści odczuwalne już na początku praktyki: poprawa zdrowia (praktyka pobudza krążenie, leczy system nerwowy i hormonalny), równowaga emocjonalna,zwiększona odporność na stres, wewnętrzny spokój i pewność siebie.

Jest formą połączenia precyzyjnego ruchu z umiejętnością słuchania i wykonywania poleceń.Podczas zajęć dzieci przenosząc się  w świat bajki i wyobraźni rozwijają i stymulują wszystkie zmysły sensomotoryczne. Dzięki połączeniu Ruchu z relaksacyjną Muzyką oraz z Bajkową opowieścią z morałem,ćwiczenia jogi stają się atrakcyjną dla dzieci formą nie tylko relaksu w ruchu, ale sposobem stymulowania i doskonalenia pracy mózgu. Korzyści jakie dzieci wynoszą z zajęć  to:

  • wzmacnianie  i uelastycznianie wszystkich mięśni i kręgosłupa
  • korzystny wpływ na funkcjonowanie układu nerwowego
  • poczucie kontroli nad  ciałem w aspekcie zrównoważonych ustawień poszczególnych grup mięśniowych
  • wzrost koncentracji
  • umiejętność wykonywania poleceń
  • stabilność emocjonalna
  • rozwój poczucia własnej wartości
  • zwiększona odporność psychofizyczna
  • wyciszenie, równowaga i rozwój samoświadomości

Słowo „czakra” w sanskrycie oznacza koło. Czakry to, według starożytnej filozofii jogi, wiry energetyczne znajdujące się w ciele eterycznym człowieka. Kształtem przypominają kielich kwiatu w formie lejka, posiadający, w zależności od czakry, różną liczbę płatków. Zadaniem czakr jest pobieranie, transformowanie i dystrybuowanie energii życiowej. W ciele człowieka znajduje się wiele czakr, ale 7 z nich posiada większe znaczenie i pełni podstawowe funkcje. Każda z czakr ma nieco inne zadania. Główne czakry mają ok. 10 cm średnicy. W każdym centrum energetycznym obecne są wszystkie kolory, ale zawsze jeden kolor dominuje nad innymi. Czakry tworzą spójny  system. Od sprawnego funkcjonowania tego systemu zależy dobre samopoczucie człowieka we wszystkich sferach życia.

Joga czakralna to pewnego rodzaju podróż poprzez czakry. Jej celem jest przywrócenie sprawnego funkcjonowania systemu energetycznego człowieka (usunięcie blokad energetycznych w czakrach, doenergetyzowanie i zharmonizowanie całego systemu),  a co za tym idzie doprowadzenie do doskonałego stanu zdrowia, zarówno fizycznego, jak i psychicznego. Praktyka obejmuje przede wszystkim:

  • sekwencje asan połączonych w Vinyasy (dedykowane każdej kolejnej czakrze)
  • pranayamę,
  • ćwiczenia bioenergetyczne,
  • krótkie medytacje.

 Sesja przeznaczona jest dla wszystkich, którzy maja ochotę na świadomą praktykę, niezależnie od stopnia zaawansowania.